Stránky

pondelok 30. augusta 2010

Nájsť rovnováhu.

 K tejto myšlienke ma priviedol romantický film. Taký, v ktorom sa objavila otrepaná otázka o zmysle života. Taká otrepaná, že som sa nad ňou doteraz nezamyslela. A chvíľu mi trvalo, kým som pochopila, že jediné, čo chcem dosiahnuť, je absolútna spokojnosť. Rovnováha.

Možno to znie naivne, ale všetkým ušľachtilým cieľom ako nové auto, sexi partner, vysnívaná dovolenka, hviezdna kariéra alebo život plný zábavy predchádza práve princíp hľadania rovnováhy.

Ten balans, ktorý má baletka v špičkách prstov, hľadá človek v každodennom živote. Rovnováha medzi prácou a oddychom, tréningom a regeneráciou, zábavou a povinnosťami z nás robí spokojných ľudí. Vyvážená strava a pohyb nám zasa dodávajú životnú energiu. A rovnováha emócií znamená šťastie.

Kde sa skrýva tajomstvo tej záhadnej rovnováhy? Ženské magazíny by určite našli niekoľko zaručených receptov: pleťovú masku z bobulí acai, kurzy powerjogy alebo thajskú masáž. Doktori by zasa nekompromisne nariadili diétu. A mama by nám odporučila, poriadne sa nad sebou zamyslieť. Nanešťastie (alebo vďaka bohu?), nikto nemá recept na našu vlastnú rovnováhu.

Je niekde vo vnútri.

Aj ja sa snažím zorientovať v spleti protichodných informácií a odporúčaní o tom, čo je v živote správne a čo nie, čo robiť, čo nosiť, čo nejesť, aj v spleti mätúcich vysvetlení všetkých tých protichodných správ. A niekedy si hovorím, že ľudia by mali niekedy konečne začať počúvať svoje telo. Začínam sama sebou a držím place všetkým, ktorí sa snažia tiež. A zažívajú svoje víťazstvá (aj prehry). Aj o tých je BalaceBlog.

Mimochodom. Na obrázku je kanadská baletka Karen Kain v roku 1980. Našla som ju len náhodou. Krásna, však?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára